måndag 22 oktober 2007

Mellansvenska i Örebro

Ja då var den andra tävlingen i cupen avklarad denna gång var det Örebro som stog som arrangör.
Jag och Magnus åkte ner på fredag eftermiddag eftersom det inte var så lockande att kliva upp mitt i natten för att hinna fram så hade vi hade bokat rum på quality hotel vid eurostop dom har ett avtal med miniracingen i örebro så dom som ska tävla där får rabatt.
När vi kom fram så började vi med att checka in sen så var det bara att hoppa i bilen igen och fram med vägbeskrivningen som jag skrivit ut sen gav vi oss ut på jakt efter banan så vi skulle slippa leta på morgonen (så vi kunde sova längre).
Det gick som på en räls till en början men sen kom vi in på en del små vägar och körde fel ett par gånger men till sist så hittade vi fram, där höll dom på att fixa till det sista med banan så Magnus å jag passade på att kolla in den Magnus lyckade även klämma in ett par mentala varv något som jag inte lärt mej än.
Tillbaka på hotellet så gjorde magen sej ihågkommen så vi tog en promenad (ca 100 m)till Max för lite käk som jag tog tillbaka till rummet medans Mange sprang in på statoil och införskaffade ett "sixpack".
Efter maten så satt vi och slöade framför tvn och drack våra nödraketer då ringde nallen det var Bergfeldt jr som undrade vilket rum vi hade å strax efteråt så knacka de på dörren.
Vi satt och snacka ett tag sen så talade Tommy om att Peter N och Pappa Lennart satt nere i baren så medans Mange som kände sej sliten kröp till kojs så gick jag och Tommy ner till dom och tog ett par "riktiga" öl och snackade lite.
Lördag morgon blev det till att kliva upp strax före 7 ta en snabb dusch för att piggna till lite sen gick vi ner för att käka frukost vad härligt det är att kunna kunna gå och plocka allt gott så där på morgonen då är det värt varje krona.
Väl framme vid banan var det bara att sätta igång en laddning som precis hann bli klar till första träningen, banan var kul men jag hittade liksom inte rätt runt den så på andra träningen då tidtagningen var igång fick jag kvittot på att det inte stämmde då jag låg en sec i snitt efter Teijo och vi brukar vara riktigt jämna. visste inte riktigt vad jag skulle göra men bilen kändes ju bra så det var bara att köra vidare och hoppas på det bästa.
Första kvalet gick bra där lyckades jag ta Teijo med 3 tiondelar men sen gick allt på tok och det andra kvalet var jag 2 varv efter honom. Nu gällde det att gå på i sista, laddad som den klev jag upp på förarställningen dom första varven gick bra men sen börjde det gå åt skogen med många påkörningar så jag hittade aldrig in i flytet igen. Det var med tunga steg som jag gick mot resultat tavlan för att kolla till misären en 14e plats vilket innbar en B final dock fanns det en ljusning då Teijo inte lyckats ta sej till A heller så chansen att ta honom levde.
Desto bättre gick det för Mange kvalade in som 2a efter Visshed och Tommy B tog TQ i mod före Per erik nordman.
Första finalen gick över förväntan där jag efter mycket stök å krascher slutade 3a nu lyste hoppet upp och i den andra så kom jag upp i ledning efter några varv, jag hade närmare ett halvt varv på 2an när katastrofen slog till en varvad förare satte mej i planket när jag kom in i flytet igen så körde jag upp mej och var riktigt på G då händer det samma sak igen och nu fanns det ingen tid kvar så jag slutade på en 4e plats så där lagomt förbannad men men that`s racing.
Nu hände det som inte får hända när jag kom till mitt bord när det var ca 10 min till start så hade det hänt nått med mitt acc det var glödhett spottade å fräste ur det måste ha blivit kortis i det eller nåt jag slet ur laddkablarna Mange fick tag i en tång och sprang ut och när han skulle slänga det på marken så släppte ett lödbleck så det var hett .
fick fram ett acc som jag hoppades skulle ha lite ström kvar å ställde upp ampen på laddaren men jag han inte få i mer än några hundra milliamp innan det var dags så jag körde inget för att rensa däcken utan Mange ställde ut bilen på starten och höll fast den så jag fick rensa dom lite.
Jag hade en ruskig tur i starten lyckade klara mej undan startkraschen så jag gick ut som 3a och helt plötsligt så var jag i ledning trots att bilen inte gick nåt, nu var det till och försöka spara ström så jag försökte gasa väldigt försiktigt och farten verkade räcka så jag rullade på DÅ händer det igen en varvad knuffar in mej i planket jag kom iväg som 4a och försökte köra upp mej men med stax under 1 min kvar så tog strömmen slut och jag ställde mej vid sidan och sparde dom sista ampen till att köra i mål. Jag slutade dagen på en 12e plats totalt det som svider är att min ärkerival Teijo blev 11a.
Mange slutade på en 2a plats efter en mycket spännade 3 final då han och Jimmy Visshed tampades om segern 3a blev Isak Byloc.
I modified så ville det sej inte för Tommy som fick bryta 2 finaler med fel på fartreglaget vilket öppnade för Per erik Nordman som tog dom 2, i sista hade dock Tommy fått ordning på grejerna och han lyckades vinna den efter en hård fajt med Per erik som dock tog totalen före Magnus Hedqvist och Patrik Österberg Tommy slutade 4a .
Det var allt för denna gång. Nästa race går i Falun den 3e nov
Tills dess håll stumt !




1:10 Stock


1:10 Mod




Inga kommentarer: