söndag 7 oktober 2007

Mellansvenska elbilscupen i Nyköping

Ja så då var premiären avklarad. Jag Lars och Magnus åkte ner redan på fredag eftermiddag så vi skulle hinna med några accar på fria träningen. Det var inte så många som var där och körde men vi var några tappra som körde på fram mot halv 11 på kvällskvisten då bilarna kändes bra och vi var rätt nöjda och slitna efter resan så vi drog iväg till vandrarhemet för lite sömn.
Tävlingsdag upp kl 07 och åka iväg till banan där fast nu var det en massa folk som letat sej dit vissa hade hade klivit upp mitt i natten för att hinna fram i tid.
Redan efter första kvalet kunde man börja se vilka som var hetast för dagen i buggy var det Jonsson Tengvall och Månsson som såg ut att vara vassast
Nordman Malkusson och Flink verkade snabbast i mod
I stock var det tätare men Magnus Johansson var den som satte tempot för dagen tätt följd av bland andra Nilsson,Visshed och Byloc.
I 1:12 track var mera ovisst men Hedlund såg snabb ut Tommy bergfeldt hade problem med att få till bilen och Rolle packade ihop.
När kvalen var klara så var det ovan nämda förare som var i topp Tommy hade fått snurr på grejerna och såg vass ut.
Själv så var jag mycket nöjd med min placering i stock en 9e plats vilket gav en plats i A final den första för mej.
Finalerna bjöd inte på några större överaskningar i Buggy tog Nille första med Lars på andra plats men sen var det slutlekt och Lars tog hem dom två andra med god marginal.
I stock tog Magnus hem första följd av Peter N i den andra blev det dock struligt efter att jag och Magnus krokat ihop när han skulle varva mej så den vann Peter. Nu var det spännande inför sista men Magnus hade nerverna under kontroll å knep den sista finalen och totalen storstilat före Peter N och J Visshed. Jag och Teijo valkola från Falun hade en liten intern prestige fajt som jag lyckades vinna då jag höll honom bakom mej i 2 av 3 finaler och jag slutade mycket nöjd på en 8 plats totalt. Min Xray känns ruskigt snabb och det syns på varv tiderna då jag satte några varv som hade hängt med där upp i täten men det gäller ju att kunna hålla ihop hela heatet också förhoppningsvis så lär jag mej att hålla nerverna i styr ju fler tävlingar jag kör.
I modified vann Per erik Nordman Mk Eskil före Niklas Flink Smk Dala och Kenneth Malkusson Smk dala .
I 1:12 track så tog Tommy Bergfeldt hem segern före Magnus hedlund och Mickael brandt.
Så det var en ruskigt bra dag för Hälsinge klubbarna då vi tog hem segern i 3 av 5 klasser Stort grattis till
Lars jonsson Smk Söderhamn "1:10 Buggy"
Magnus johansson Smk Söderhamn "1:10 touring 27 stock"
Tommy begfeldt Mrc Hudik "1:12 track"
För totala resultat och tider kan ni kolla på mellanssvenskans hemsida länk finns här till höger
Nu blickar vi fram mot nästa race i Örebro den 20 okt
Tills dess Håll stumt ! Vi hörs

Inga kommentarer: