söndag 28 augusti 2011

Sommarcupen Falun

Dags för sommarcup igen denna gång stod Falun som arrangör. Jag hade bestämt mej för att prova på att dubbla igen då jag äntligen skaffat en till transponder så jag slapp flytta den mellan bilarna.
Att det skulle bli stressigt hade jag klart för mej men det är kul att köra bägge.
Bilarna funkade okej från början och med några små ändringar så gick dom som jag ville. Kvalen rullade på och det kändes som körningen stämde rätt bra. Jag hade som mål att ha kul och försöka klara A final i 4wd vilket gick bra jag kvalade 6a i 4wd och 12a i 2wd.
I finalerna så började strulet Jag fick bryta dom 2 första finalerna i 2wd första pga styrspindeln gick av i dosen efter rakan. Den andra då jag blev påkörd så en kullink hoppade och sen lossnade stötdämparen. så med 2 brutna var det kört och jag slutade näst sist.

I 4wd gick det bättre jag blev 3a i första finalen trots att jag hade bara bakhjulsdrift dom sista minuterna. Andra fick jag en dålig start när man försöker ta sej fram genom fältet så var det en del påkörningar och krascher som jag fastnade i slutade 7a tror jag. I tredje så var jag så trött i huvudet att körningen inte funkade alls och jag slutade 7a även där. Totalt så blev jag 5a vilket jag är nöjd med. Nästa tävling blir på Årsundas nya turfbana det blir roligt att köra på en ny bana jag har dock inte bestämt mej om jag ska dubbla än vi får se hur det blir.

Inga kommentarer: