söndag 29 juni 2008

Buggyrace i Falun

Då har det varit race igen denna gång i Falun på deras buggybana i Roxnäs.
Då jag inte hade provat min B4 nåt så bestämde jag mej för att åka ner på fredagen då det var fri träning bilen funkade bra och jag hann med och testa lite lite olika fjädrar den gick dock bäst med bruna fram och silver bak. Efter att ha gjort ren bilen och svarvat lite motorer så var det dags och krypa in i bilen och sova.
När jag vaknade vid halv 7 på morgonen så regnade det och det såg inte ut att klarna upp men när kl började närma sej 8 och träningarna skulle dra igång så hade det slutat men molnen såg hotfulla ut.
Träningarna gick bra trots att banan var gropig men det är ju offroad och inte touring så det är bara gilla läget det är ju lika för alla och jag tyckte jag hittade rätt bra spår.
Lagom till kvalet så började mina nerver som vanligt spöka och första kvalet blev en katastrof för min del med avkörningar och krascher.
Det andra kvalet gick mycket bättre och rullade på utan några större missar när vi kört klart så fick vi veta att tidtagningen inte funkat som den skulle i vårt första kval och vi fick frågan om vi ville köra om det. Vi kom fram till att vi skulle vänta och se efter sista omgången men att vi skulle ladda ett acc utifall.
Det tredje kvalet gick lite sämre än det andra då jag gjorde en miss direkt och sen fick problem att komma fram dock blev det bestämt att vi skulle köra om vårt första kval så jag hade en chans till .
Nu klickade det och det gick som på räls och inga större missar dock så hade banan torkat upp och blivit hal så varvtiderna var sämre så det blev andra omgången som var min bästa och jag kvalade in på 12e plats vilket innebar B final.
Första finalen blev en liknade katastrof som kvalet då jag blev inblandad i en krasch på första varvet sen när jag försökte komma ikapp så stressade jag för mycket det funkar ju sällan bra så jag slutade på en 6e plats.
Den andra finalen gick bättre men när man slutar 3a efter att ha varit i ledning och klantat till det så känns det inte så bra.
Nu var jag taggad inför sista jag kom iväg bra och efter några kurvor var jag uppe i ledning men nu ville det sej inte inte bättre än att motorn dog och det vara bara att svänga av och låta dom andra göra upp.
Det var inte riktigt min dag men det var roligt i allafall och även om man kunde höra en och annan som hade åsikter om banan så tyckte jag den var rolig.
Ett stort tack till Smk Dala för en bra tävling.
Det kommer lite bilder vid senare tillfälle.

Inga kommentarer: