måndag 14 januari 2008

Träning

Hej ! Nu var det ett tag sen jag skrev något här men det har varit mycke runt jul och nyår så det har varit lite dåligt med lust och tid.
Det har inte hänt så mycket på Rc fronten för min del heller Jag var till Ljusdal i mellandagarna och körde lite då Janne hade fixat så vi kunde köra i en tennishall. Det var riktigt kul fast det var halt dock så började det bli lite grepp mot slutet så det gick och trycka på lite. Jag hade ruskiga problem att hålla bilen på banan dom första accarna men efter lite snack med Janne så slängde jag i en spool fram och jösses vilken skillnad !
Vi åkte till Hudik söndags den 13e för att köra lite jag var lite sugen att testa hur bilen skulle funka med lite mer grepp. Det blev en ganska teknisk bana denna gång med tajta kurvor jag fick problem direkt med att bilen var för understyrd. Jag ändrade lite på stöt dämparna och tog bort några skruvar ur multiflexen sen blev den faktiskt rätt okej den var fortfarande lite understyrd men jag bestämde mej för att inte ändra nåt innan Eskilstuna då jag räknar med att det är mycket mera grepp där.
Jag hade däremot ett minde angenämt problem det var mina accar som för närvarande är ruskigt ojämna eftersom min urladdare har ballat ur, jag har beställt en ny så jag hoppas den hinner komma innan helgen.
Vi fick även lite rapporter från Danmark och det är bara att gratulera Tommy B till en fin 4e plats i 19t.
Nu är det bara att ladda inför Mellansvenska i Eskilstuna till helgen kolla igenom bilen och svarva lite motorer mm.
Ha de bra !!!

Inga kommentarer: