söndag 15 augusti 2010

Sommarcupen Falun

Så var det äntligen dags att få spruta lite grus igen tänkte jag när vi satt i bilen på väg till Falun.
Jag hade inga större förväntningar på några resultat men hade hoppas på att komma hem med 1 uppklassningspoäng. Hade hört både bu och bä om caliberdäcket men tänkte att det skulle nog gå att köra på. Men Cougarn ville inte komma överens med dom så det kändes hopplöst! Nu är ju bilen inte lätt att köra på lösa underlag men då jag har provat tidigare så har det gått att ta sej runt i allafall. Jag har tänkt försöka testa ut bilen mera innan det är dags för Årsunda så jag hoppas det går att få till lite bättre i allafall.
Jag hade verkligen sett fram mot att få köra 4wd på grus och jag måste säga att jösses vad roligt det var !!! Caten fungerade riktigt bra redan från början tyckte jag Tack till Kenneth Malkusson för den setupen !
Jag kvalade överaskande in som 5a och tyckte jag hängde med rätt så bra.
Finalerna blev mer ett överlevnadsrace med mycket stök och påkörningar ! Jag fick en hel del smällar och delade tyvärr ut en del själv också ! i andra finalen hade jag lite tur och kom undan lite från fältet och körde i mål som 2a till min stora förvåning !
Jag slutade på en 5e plats i 4wd och på en 17e i 2wd !
Dom totala resultaten kan ni se här

Inga kommentarer: