måndag 2 augusti 2010

Sm 1:10 offroad

Så var årets race över ! Mhf Skarpnäck stog för ett kanon arrangemang även vädret visade sej från sin bättre sida.
Jag Fredrik och Magnus åkte ner på fredagmorgon för att få så mycket träning som möjligt på banan innan tävlingen. Det blev en del mekande för att få till bilarna så funkade på banan som har grymt grepp men det kändes som vi lyckades rätt bra.
På lördagen var det dags för race. Banan var lite hal på morgonen men greppet kom ganska snart. Efter att kvalen var körda så var Fredrik i B final och Magnus och jag i C final vilket inte var så förvånade med tanke på vilket motstånd som var på plats.
I första finalen gick helt på tok jag kom iväg som trea men efter ett par varv så fick jag ett hjärnsläpp och körde åt skogen och var sist men lyckades komma ikapp och blev 7a. I andra blev det stökigt i dom första kurvorna men jag hade bestämt mej för att ta det lugnt och köra mitt race, det lönade sej och jag blev 2a.
När tävlingen var över och resultaten kommit upp så stog det klart att jag var 23a och även bästa debutant. Magnus slutade på 25e och Fredrik var på en hedrande 17 plats.
På söndagen var det dags för 4wd vilket är helt nytt för mej så jag hade inga mål med dagen utan var bara med för kul.
Fredrik hade fått låna en bil av RC/DC Racing en Durango och körde riktigt bra.
Jag var riktigt nöjd efter kvalet då jag såg att jag hade lyckats komma till C final vilket jag inte hade trodde skulle gå Fredrik hamnade i B.
Finalerna gick inte min väg jag försökte köra mitt race men blev påkörd och avsatt om vart annat och jag slutade på en 28e plats.
Fredrik hade också problem i sina finaler men han körde riktigt fort och slutade på 19e plats.
Totala resultat finns här
Bilder
Sm skarpnäck

Inga kommentarer: