lördag 29 augusti 2009

Sommarcupen Söderhamn

Nu är tävlingen i söderhamn avklarad. Fredrik körde snabbt och stabilt vilket resulterade i en 6e plats totalt. Det är riktigt bra då vi var i fint sällskap med bla den nykoradde Norske mästaren Roy och den både Svenske och Nordiske mästaren Per erik nordman. Min egen insats vill jag helst glömma. Bara en massa strul och klantighet. Började med ett halvdant första kval sen körde jag sönder i andra och i sista blev jag stängd lite för länge så det blev inte bättre än 11e å därmed B final.

Less och omotiverad så vinner jag 1a finalen lätt men blir diskad pga för lätt bil så jäkla klantigt av mej och missa det. Andra finalen är det rena stockcar racet det small åt höger och vänster så det var ett under att man tog sej i mål. Tredje finalen så hade jag fajt om förstaplatsen när vi kom i kapp en varvad som totalt stängde mej fast jag ropade åt han och att det var varvning även domaren sa åt honom men då höll han på att sätta av mej. Det var ren tur att han kracha själv för annars hade jag väl försökt komma om honom än jag slutade på en 13e plats. Men nu tar vi nya tag och viktar upp bilen inför Falun om 2 veckor.

Inga kommentarer: